Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Présentation

  • : Radical Flat Twin
  • : le blog Kustom Kulture & Radical Bikes. Customs, Choppers, Bobbers, Rats, Trikes, Hardtails ou softails, Flat twin ou V-twin, BMW, BSA, Harley-Davidson, Buell, Triumph, Moto Guzzi, Ural, Indian, Ducati, Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, Dnepr, Victory, Voxan, Vincent, Chang Jiang accompagnés des plus belles filles du monde. biker babes, girls on bikes, motorcycles hotties, biker chicks, biker beauties, sexy biker girls, inked babes, tattooed girls, modern & vintage pin up se dévoilent sur RFT.
  • Contact

Recherche

RFT on line, le blog Kustom Kulture des Radical Bikes. Customs, Choppers, Bobbers, Rats, Trikes, Hardtails ou softails, Flat twin ou V-twin, BMW, BSA, Harley-Davidson, Buell, Triumph, Moto Guzzi, Ural, Indian, Ducati, Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, Dnepr, Victory, Voxan, Vincent ou Chang Jiang accompagnés des plus belles filles du monde. biker babes, girls on bikes, motorcycles hotties, babes'n'bikes, biker chicks, biker mamas, biker beauties, sexy biker girls, inked babes et tattooed girls, modern et vintage pin up se dévoilent sur RFT on line.

Bikes, Babes, Tattoos and Rock'n'Roll ... Enjoy !

Avertissements

Les documents (images ou textes) diffusés sur le blog Radical Flat Twin sont publiés à titre informatif et culturel. Elles restent la stricte propriété de leurs auteurs. Les sources de ces documents, lorsqu'elles sont connues, sont mentionnées à la fin de chaque article. Lorsque ces sources n'ont pas été clairement définies, les articles portent la mention "sources : inconnues".

Merci de bien vouloir nous confirmer les sources manquantes lorsqu'elles sont portées à votre connaissance.

RFT online présente du contenu parfois susceptible de choquer les mineurs tout en restant cependant dans les limites des productions audiovisuelles pour tout public et des publicités diffusées dans la presse généraliste nationale et internationale.

Dans le respect des lois du copyright, de la propriété intellectuelle, du droit à l'image et ou d'un certain sens moral, tout contenu jugé illicite ou irrévérencieux sera retiré sur simple demande adressée par mail.

Les noms de produits, marques déposées, marques commerciales ou noms de sociétés mentionnés ici ne sont utilisés que dans un but d'identification et demeurent la propriété de leurs détenteurs respectifs.

13 avril 2010 2 13 /04 /avril /2010 11:35
010 04 AM Harley-davidson 1925 01Harley- Davidson 1925 1212 cc IOE vV-twin - frame & engine  #  25 FDCB 4847

010 04 AM Harley-davidson 1925 02
010 04 AM Harley-davidson 1925 03
It took the Harley-Davidson Co. about 12 years to develop their motorcycles from a single cylinder belt driven single 3 HP machine to the 45 degree V-twin with 3-speed countershaft gearbox that was marketed in 1915.
This sturdy 989 cc  (84x89mm) machine became a popular choice for motorcycle buyers all over the world, private enthusiasts as well as police forces, postal sevices and other government bodies.
The OHV inlet, side valve exhaust concept was used till 1930, when HD  chose the full sidevalve engine concept. 
In the early twenties a 1212 cc version (bore x stroke 87.4x101.6mm) was brought out. 
Model year 1925  looked completely different from the older models: a new type of frame caused the saddle position to be 3 inches lower than before, the wheel were smaller in diameter and the petrol tank got  a “ dynamic”  teardrop shape.
All in all these new models looked much more modern than their predecessors.  
In 1925  Harley Davidson sold about 15,000 motorcycles, more than 60% of this output were 1212 cc models.
Most of them were equipped with electric lights;  no more than  433 FDCBs with standard acetylene lighting  were sold that year.
This sturdy machine is complete but not restored.

010 04 AM Harley-davidson 1925 04
010 04 AM Harley-davidson 1925 05
010 04 AM Harley-davidson 1925 06
010 04 AM Harley-davidson 1925 07



sources : http://www.yesterdays.nl
Partager cet article
Repost0

commentaires